Opraapwagen Faro

     De generatie opraapwagens FARO kenmerkt zich als lichttrekkende wagen in de middenklasse.

Download folder Pöttinger Faro

De opbouw
Het frame bestaat uit een geschroefde frame-constructie van C 220x70x50x5-QSTE-fijnkorrelig staal. De gesloten stalen opbouw is voor hoge laadgewichten geconstrueerd. Gladde geprofileerde wand met speciale coating zorgen voor een eenvoudig lossen van het voer.

Centrale aandrijfkast
De robuuste aandrijfkast met conische tandwielen is ontworpen voor grote vermogens. De krachtoverbrenging loopt via een hoogwaardige ketting naar de laadrotor en vervolgens naar de pick-up.

Rotoraandrijving
De rotor wordt via een enkelvoudige ketting ( 1 1/2 duims ) met automatische spanner aangedreven.
De aandrijfkettingen van rotor en pick-up worden bij het heffen van de pick-up automatisch gesmeerd.

Bodemkettingaandrijving
Is aan de zijkant gemonteerd en wordt via de trekkerhydrauliek aangedreven. De snelheid kan traploos vanaf het dashboard worden geregeld..

Doseerwalsaandrijving
De aandrijving van de doseerwalsen vindt plaats langs de rechterkant van de opraapwagen. De aandrijfas is door een nokkenkoppeling met 1200 Nm beveiligd.

DE PICK-UP
De pick-up wordt aan één kant via een stalen curvebaan met massief binnendeel aangestuurd. De pick-up is uitgerust met zes tandarmen en tanden van Super C-staal. De in het midden geplaatste metalen steunschijf zorgt voor hoge stabiliteit. Door de nauwe afstand tussen de tanden wordt het voer ook bij hoge snelheden schoon opgenomen.

         Stuurrol
De stuurrollen bestaande uit zelfsmerende brede kogellagers, zijn robuust en geschikt voor grote massa's voer. Aan de zijkant zit een inspectieluik.
 
Rotomatic Laadrotor
De Rotomatic Laadrotor met een doorsnede van 750 mm bestaat uit 7 tandrijen. De spiraalvormige plaatsing van de tandrijen zorgt voor een gelijkmatig laden zonder draaimomentpieken. Persbreedte: 1,43 m.

De geharde rotortanden bestaan uit fijnkorrelig boorstaal van 6 mm dikte.
De rotomatic-laadrotor is met zelfstellende kogellagers is in het chassis bevestigd, minimaal onderhoud. De automatische kettingsmering voor de hoofdaandrijving en pick-up is standaard.