Duport - Lintrac 130 Stage 5

Lintrac 130 Stage 5

LINTRAC 130 01

Wendbare, traploze technologie voor professionele gebruikers

De Lintrac 130 is de eerste Lindner-tractor met de nieuwe en vooral schone Perkins Syncro-motor met Stage  5. Met een inhoud van 3,6 liter en 100 kW (gelijk aan 136 pk) en een enorm koppel van 550 Nm is de Lintrac 130 de krachtigste tractor gemaakt door Lindner en met optie van vierwielbesturing  Lindner heeft de traploze TMT11 IF-transmissie van de Lintrac 110 verder ontwikkeld. De hoge tractiemodus verhoogt de trekkracht tot wel acht kilonewton. De geveerde vooras is standaard bij de 50 km / u-versie. Het TracLink-systeem maakt de Lintrac 130 het meest intelligente voertuig van Lindner in zijn klasse.

 

LINTRAC 130 03

 

 

 LINTRAC 130 04De TracLink-cabine is ontworpen voor lange werkdagen, met veel comfort

De TracLink-cabine, die werd opgewaardeerd voor langdurig gebruik, levert een belangrijke bijdrage aan het hoge rijcomfort van de Lintrac 130. De cabine is op aanvraag leverbaar met luchtvering en er zijn ook nieuwe comfortstoelen geïnstalleerd. De geveerde  vooras is standaard bij de 50 km / u-versie. Met de nieuwe Touch I.B.C. monitor PRO brengt Lindner de kwaliteit van een luxe sedan naar de traploze tractor. Chauffeurs kunnen eenvoudige menubesturing bedienen.

.

LINTRAC 130 05

 

LINTRAC 130 06

 

 

 

LINTRAC 130 07

Motor Perkins Synkro  136 pk 530 Nm

 

Motor Perkins Synkro 136 pk vermogen & 530 Nm: uitstekend koppel, zuinig en roetvrij. De Perkins Syncro met een inhoud van 3,6 liter levert 100 kW / 136 pk. Hij biedt een enorm koppel van 530 Nm bij 1.400 tpm met een zeer steile koppelstijging van meer dan 40%. Deze eigenschappen zorgen voor een krachtig wegrij gedrag op hellingen en bij het trekken. In combinatie met de TMT-transmissie kan de motor met een lager toerental werken, waardoor hij bijzonder zuinig is. Het roetfilter bereikt uitlaatgasniveau 5. Dit is vergelijkbaar met de EURO 6 emissieklasse die van toepassing is op auto's en vrachtwagens.

Perkins krachtigemotor

  • meer kracht meer koppel
  • meer capaciteit lager verbruik
  • minder uitlaatgassen
  • minder lawaai en trillingen
  • makkelijk te onderhouden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LINTRAC 130 08

 L-Drive Vario bediening

 

Met de eenvoudige draaiknop wordt elke chauffeur een volmaakte professional. Het besturen van de Lintrac is eenvoudig: start de motor, kies de rijrichting, geef gas en stuur.

De Ldrive-draaikno

p op de armleuning maakt het werk bijzonder efficiënt. Als de Ldrive is geactiveerd, stelt het draaien van de draaiknop de rijsnelheid dynamisch en traploos in. Er zijn snelheidsselectieknoppen voor vierwielaandrijving, differentieel, cruise control-geheugen, kruipfunctie, handgas- en voetgasmodus en de verschillende rijmodi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Track-Link Cabine

LINTRAC 130 09

De belangrijkste rijfuncties zijn gecombineerd op de LDrive-controller: de functietoetsen voor kruipmodus, cruisecontrol en voetgasmodus bevinden zich aan de voorzijde.

De knoppen  erachter activeren de vierwielaandrijving en het differentieel. Met een draaiknop en bevestigingsknop op de  armleuning kunnen fijnafstellingen aan de Vario of hydraulisch systeem worden gemaakt. De PRO comfortstoel met laagfrequente luchtvering en de gestoffeerde bijrijdersstoel zorgen in combinatie met de cabinevering voor aangenaam zitcomfort.

Het opbergvak aan de zijkant wordt ook gekoeld door de airconditioning. De bekerhouders, een gsm-houder er is opbergruimte genoeg . De premium interieurbekleding met lederen stuurwiel en ruitvormige stiksels op de armsteun en bijrijdersstoel is op aanvraag verkrijgbaar.

 

 

LINTRAC 130 10

  I.B.C. Terminal Pro

 

De navigatie van TracLink Smart, Fahrstrategien & Co. is gemakkelijk te begrijpen via het nieuwe aanraakscherm van de "I.B.C. monitor PRO". Het display heeft een indrukwekkend zwart paneelontwerp dat lijkt op dat van luxe sedans, met een hoog contrast en een hoge helderheid voor maximale leesbaarheid, zelfs in de moeilijkste lichtomstandigheden. Het scherm is ook erg robuust, wat handig is als het moeilijk wordt. De menunavigatie is sterk gericht op moderne smartphones. De bestuurder kan het display bedienen via de I.B.C. afstandsbediening op de armleuning of via de touch-functie.

 

 

 

r

 

 

 

 

LINTRAC 130 11

Traploos Vario TMF 11 ZF

Lindner heeft de traploze TMT11-ZF transmissie van de Lintrac 110 verder ontwikkeld. Een van de nieuwe features is de actieve stilstandregeling. De hoge tractiemodus verhoogt de trekkracht tot wel acht kilonewton. De transmissie is bijzonder efficiënt dankzij de grotendeels mechanische krachtoverbrenging met een laag hydrostatisch gehalte. De rijsnelheid is traploos van -20 tot +43 km / u (optioneel tot +50 km / u) met gereduceerd toerental. De  aftakas met 4 snelheden en startbediening werkt met 540/750/1000/1400 tpm.

 

 

 

 

 

 

 

 

LINTRAC 130 12 Hydrauliek

De krachtige werkhydrauliek van BOSCH met variable hydro.

De Lintrac werkt met een axiale plunjerpomp, die het hydraulisch vermogen traploos regelt van 4 tot 88 l / min (optioneel ook 100 liter). De exacte hoeveelheid olie die nodig is, wordt te allen tijde exact geleverd.  Dit elimineert vermogensverliezen. Het wordt bediend via de multifunctionele joystick op de LDrive-armleuning. De fronthydrauliek is verkrijgbaar met EFH en EFD: de elektronische frontdrukregeling regelt de lift en de druk bij het werken met de frontwerktuig . De elektronische hefinrichting EHR in de Lintrac 130 is uitgerust met AHC. Zoals alle Lindner-voertuigen heeft de Lintrac een aparte olietoevoer voor de stuurhydrauliek / besturing en de transmissie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toegestaan totaalgewicht: 8.000 kg (tot 8.500 kg), max. aslast achter: 5.000 kg, max. voorasbelasting: 3.000 kg (tot 3.500 kg), wielbasis: 2.420 mm, segmenthoogte: 1.890 mm -

Alle specificaties hebben betrekking op de uitvoering met achterasbesturing - Voor afmetingen zonder achterasbesturing verwijzen wij u naar de brochure.

 

LINTRAC 130 13.

 

LINTRAC 130 14